”The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world that he didn’t exist.”

Jag har numera slängt ena kryckan, det gör att jag ser ut som Keyser Söze i The usual suspects, när jag på ett närmast retarderat sätt limpar mig fram på Stockholms gator. Jag börjar mer och mer känna hur jag går in i rollen, mina ögon och smile lyser nu med en sorts mystik och mitt haltande får en helt ny pondus och självsäkerhet och Jag låter min bäcksvarta rock fladdra i vinden, som batman på ett tak. För en stund känner jag makten över alla andra små undergivna männikor…

Innan jag plötsligt väcks ur min lilla dagdröm, av en rosa vespa som nästa rammar mig vid övergångstället på Birger Jarlsgatan. 

Ett svar

  1. Nu väckte du mig!! Du har fortfarande min Usual Suspects film på VHS!!! Den vill jag ha tillbaka!

Kommentera

