Twisted Logic

Jag har kommit på en lösning till min karmaproblematik. Igår såg jag filmen Transsiberian, den handlar om en sjuk resa från Bejing i Kina till Moskva i Ryssland, det är en resa som alltid intresserat mig… skitsamma.

Filmen i sig var medioker men det fanns svar att hämta i den. En gubbe gnällde på sin fru och tyckte att hon skulle sluta röka, hennes svar var: ”kill all my demons, and my angels might die too”.  Ett fantastiskt svar, och framförallt svaret på mina karmabekymmer. Om man försöker ändra på alla sina dåliga sidor, finns det även en risk att de bra sidorna försvinner med. Man behöver vara en heartless Dr.Evil ibland för att orka vara en snäll individ. Kontentan av allt detta, skit i karmat. De personer som är för snälla lagrar bara sin ilska och blir endera totalt psycho eller så tar det ut allt på en och samma gång…

/Dr.Phil

 

Oj, nu flummade jag i djupa och mörka vatten. Som vanligt kompenserar vi detta, genom en bild på en retarderad fågel.

4 svar

  1. Bra resonemang…

    Eller inte, det ser ut som dina karma tankar rullar runt som i en cykel o du aldrig kommer ut

    * Är det ekan som är fågeln till vänster.. svinarg ju!

  2. tror att du också skulle vara förbannad om du fick stå ut med dryg-puckot till höger dag ut och dag in…

  3. En människa utan demoner är inte fulländad. faktiskt. herregud denna karmaföljetong alltså.

  4. btw – läge att finnas tillgänglig på exempelvis fb eller msn?

Kommentera

